در نشست نقش هویت‌های بومی و مقاومت مردمی در ایجاد نظم نوین جهانی مطرح شد:
نشست نقش هویت‌های بومی و مقاومت مردمی در ایجاد نظم نوین جهانی با حضور اندیشمندان و کارشناسان بین‌المللی در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۷۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰ 27 June 2024

به گزارش تابناک رضوی، در این نشست که به همت مرکز مطالعات صبح وابسته به معاونت برون مرزی صدا و سیما برگزار شد، علائدین بروجردی، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات ارزنده رئیس جمهور شهید و امیر عبداللهیان، گفت: نقطه آغازین این تحولات دیدگاه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام ره بود.

وی گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، جهان دوقطبی بود و امام با توجه به وابستگی اکثر کشورها به شوروی و آمریکا، بر اساس دیدگاه الهی و قرآنی اسلام فرمودند اسلام برتر از همه‌چیز است و نه شرقی نه غربی را عنوان کردند.

بروجردی در خصوص سیاست رسمی آمریکا در گذشته نیز، افزود: فعالیت‌های فراوانی علیه ایران ای جمله حمایت از جنگ تحمیلی ۸ ساله، زمینه‌چینی برای کودتا و بسیاری از کارهای ضد ایرانی در طول این چندسال انجام داده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سابق مجلس‌ با اشاره به سخن امام خمینی ره که فرمودند، خون بر شمشیر پیروز است یعنی استراتژی بر مبنای مردم که در مقابل بی‌رحم ترین کشورها می‌ایستند و پیروز خواهند شد.

جنگ با امپریالیسم آمریکایی
در ادامه این نشست بین‌المللی علی حیدر، وزیر سابق آشتی ملی سوریه، عدنان منصور، عضو سابق پارلمان اروپا و فعال رسانه‌ای، جولیو چاوز، عضو پارلمان ونزوئلا، خاویر کوزو، عضو سابق دومای روسا و عضو دوما و بهادر کومار، دیپلمات ارشد هندی در خصوص سیاست‌های منطقه و جهان به بیان سخنانی پرداختند.

جولیو چاوز عضو پارلمان ونزوئلا نیز، گفت: آمریکا به تمام کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی تعرضاتی کرده است و نقض حقوق بشر در این کشورها کاملا مشخص است.

وی افزود: ما با امپریالیسم آمریکایی در حال جنگ هستیم و بر این معتقدیم که نظم‌ نوین جهانی در حال تهدید است.

در ادامه بهادر کومار دیپلمات ارشد هندی نیز خاطرنشان کرد: سیاست صهیون توسط اسرائیل دنبال می‌شود و این در حالی‌ست که این ایده توسط مردم منطقه مورد قبول واقع نخواهد شد.

منبع: شرق نگار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار